Rabu, 4 Mei 2011

Proton... Kebangganku... :)


Perhhh,petang ni baru bukak facebook jap... tu pun pas sheqa yang activekan balik,katanya nak ambil gamba yang pernah aku tag dulu... layan jap facebook td,pastu de la notification ni... dari CUSCO Junior Rally Team...... dorang citerkan sal satria neo yang dorang modi tuk rally car team tu..... bangga aku dengan proton,chasis,engine semua dorang puji..... cuma kadang2 aku terasa dengan rakyat malaysia sendiri yang memperlekehkan Proton.... orang luar pun puji,tapi rakyat sendiri yang mengutuk,mentaliti kelas ketiga...

1.Pastu team ni ader wat design baru kereta dorang.cantik giler..de gamba karton2 lagi tu..[seksi lak tu]hehehehe.....

2.Memang la kereta ni tak dapat lagi tandingi S2000 dari performance n design body,tapi bagi aku kereta ni dah cukup baik...engine dorang still guna kudrat dari Engine Campro keluaran Proton...
kat situ nampak dah.pastu untuk APRC 2011 malaysia round baru2 ni,Team ni berjaya menghabiskan perlumbaan tanpa apa2 kerosakan atau masalah kenderaan..

3.Satu lagi point yang buatlkan aku cukup berbangga dengan Proton sebab kereta Proton dah masuk dalam VIDEO GAMES!!!!! games ni pula dikeluarkan oleh mat salleh yang terkenal dari dulu memperlekehkan apa2 produk yang kita keluarkan termasuk lah Proton... try search "Richard Burns Rally".Satria neo s2000 kat Youtube....

4.Salah 1 rancangan pemotoran antarabangsa Top Gear dulu cukup terkenal menhancurkan dan mengutuk kereta proton... habis semua dikondemnyer,tapi yang bodohnye dorang ni tak mau pula bandingkan harganya sebelum cakap.Proton ni keluarkan kereta ber'value' for money.Coz kita msih tergolong dalam negara membangun dan bukan negara maju lagi... pendapatan kebanyakan rakyat masih tidak memampukan rakyat untuk membeli kereta berharga atas dari 100ribu.Tapi kalau korang selalu tengok or ambil tau sal Top Gear,tahun lepas dorang ada wat 1 race dengan menggunakan Satria Neo S2000 .siap puji lagi....

Cukup la empat point harinie tuk aku katakan tentang Proton,kalau aku tulis lagi,habis 10 pages kot...pe2 pown,proton is the best... Produk yang mampu naikkan nama Malaysia di mata dunia...
ni link
Video Games yang guna Satria Neo s2000 tu....try la tengok..bangga siot!!!!

2 ulasan: